Як складати резюме, щоб воно працювало на вас?

Як складати резюме, щоб воно працювало на вас?

Головне завдання резюме – показати справжню цінність вас як професіонала.

Ваше резюме  – чудова заявка на роботу, що веде до тестового завдання та хорошої співбесіди. Створіть позитивний професійний імідж з допомогою резюме та мотиваційного листа та легше отримуйте запрошення на співбесіду.

  • Ваше резюме повинно мати хороше візуальне оформлення та організацію даних;
  • з резюме можна чітко зрозуміти, на яку посаду претендує людина;
  • в резюме достатньо даних, що підтверджують компетенції кандидата для конкретної позиції;
  • одразу зрозуміло, що новий працівник допоможе вирішувати конкретні проблеми компанії;
  • резюме не повинно бути занадто довгим;
  • потрібно писати резюме правильно, без орфографічних та граматичних помилок.

 

Якщо ваше резюме отримує рекрутер, фахівець в перші секунди перегляду вашого резюме звертає увагу на:

  • відповідність вакансії, історії успіху, ключові фрази;
  • також на досвід в іменитих компаніях, загальне оформлення та якість фото;
  • і ще на освіту, сертифікати, стиль написання.

Якщо резюме зацікавило – рекрутер починає з ним працювати: телефонує, пропонує тестове завдання, запрошує на інтерв’ю, пересилає резюме замовнику і далі по ланцюжку.

Прийнятим стандартом подання більшості резюме є формат файлу PDF. Переваги очевидні в більшості випадків: універсальне форматування, яке не змінюється незалежно від того, де ви його переглядаєте, та читабельність у більшості програмних систем.

З урахуванням кількості заявок та потенційних працівників, які надходять щомісяця, спеціалісти-люди не завжди можуть встигати.

У великих компаніях використовують автоматизовані системи ATS для допомоги у наймі на роботу.

ATS – це програмне забезпечення, яке економить роботодавцям час, шукаючи у резюме ключові слова, що описують кваліфікацію, яку вони шукають у кандидата на роботу. Тобто, аналіз, фільтрація (а іноді і оцінка) вашого резюме на основі ключових слів.

Дослідження показують, що загалом 75% резюме, що відфільтровані  ATS, ніколи не бачать людські очі.

Тому, зробіть своє резюме доступним для читання як людьми, так і автоматизованими системами, проаналізувавши список вакансій, щоб зрозуміти, яким навичкам чи іншим аспектам слід надавати пріоритет та зробивши базові дослідження щодо роботодавця.

Формати вмісту та структури резюме

Зворотній хронологічний формат

Даний формат відображає ваш професійний досвід та досвід роботи в минулому від найновішого до найстарішого, демонструючи спочатку ваші останні та вражаючі позиції.

Використовуйте зворотну хронологію, коли ваш найсвіжіший досвід є найважливішим аспектом роботи. Хронологічний стиль підкреслює ваш прогрес у кар’єрі.

Зворотна хронологія стосується не лише вашої історії зайнятості. Ваша освіта також повинна спочатку демонструвати найсвіжіші та вражаючі академічні досягнення.

 

Функціональний формат резюме

Формат функціонального резюме опирається на Soft skills та hard skills як основні ключові моменти в резюме. Вам слід використовувати функціональний формат резюме – якщо вам не вистачає досвіду роботи через нещодавно закінчений навчальний заклад або ж ви переходите до нової галузі.

Ви можете зробити резюме більш змістовним, згадавши минулі проекти, соціальні ініціативи, досвід в інших сферах тощо.

Робіть акцент на освіті: проекти, волонтерські ініціативи, у яких ви працювали, творчі здібності, які ви здобули. Успішні проекти демонструють організаторські здібності, командну роботу, перетворення стратегії на результат і надасть людям впевненості у вашій здатності виконати важке завдання. Вміння вчитися буде головним на першій роботі, продемонструйте своє ставлення до досягнення цілей. Стажування також можуть класифікуватися як працевлаштування.

 

Комбіноване резюме

Комбінований формат робить однаковий акцент на навичках та відповідному досвіді роботи одночасно і тому особливо підходить для технічних та технологічних професій.

Досі існує трохи ірраціональний ухил до хронологічного варіанту, але коли роботодавець хоче обговорити відповідні навички роботи під час співбесіди, то “поєднана” суміш хронологічного та функціонального може бути неймовірно ефективною у конкурентній боротьбі на ринку праці, де людям потрібно виділятися серед натовпу.

Якщо у вас є рідкісний набір навичок, який ви хочете виділити (і, можливо, незначні пробіли в кар’єрі), але ви не хочете повністю нехтувати своєю робочою історією – використовуйте комбінований формат резюме.

Це підходить там, де ваша нова роль вимагає значної кількості спеціалізованого досвіду. Не можна ігнорувати розриви в зайнятості, але їх можна пом’якшити обсягом досвіду / навичок.

 

Структура резюме

 

Основна особиста та контактна інформація

Краще вказувати тільки ім’я та прізвище, без по батькові. Чітко і зрозуміло напишіть в заголовку, ким хочете працювати, на яку посаду претендуєте.

Залиште контакти для спілкування: телефон, e-mail, посилання на LinkedIn, Facebook, Telegram.

Залежно від вакансії, можна написати посилання на додаткові сервіси. Для дизайнерів — портфоліо на Behance, для розробників — аккаунт на Github, для SMM-фахівця — сайт, Facebook або Instagram.

Не варто писати свою адресу з назвою вулиці та номером будинку — це зайва інформація. Обов’язково вкажіть місто, в якому шукаєте роботу або куди готові переїхати, і бажану зарплату.

Чи потрібно вставляти фото? Взагалі, це не обов’язково, але бажано. Вам би хотілося побачити майбутнього колегу або підлеглого? Ваш зовнішній вигляд може багато про вас розповісти.

 

Ціль / Мета / Завдання (необов’язково)

Пояснити, що ви пропонуєте і як ви можете допомогти собі та компанії досягти взаємних цілей.

Особливо важливо висловити свою аргументацію при кар’єрному переході.

Якщо ви шукаєте віддалену роботу, напишіть про це в меті. Якщо ви шукаєте роботу за сумісництвом, чітко про це заздалегідь згадайте в описі.

Традиційне резюме зосереджується більше на досягненнях та досвіді. Якщо ви переходите до іншої професійної ролі – має сенс зосередитись на фактах про ваш досвід, але не витрачайте речення навколо того, як ви просто хочете продовжувати продовжувати.

 

Ключові навики та компетенції

Саме з цього розділу рекрутер дізнається, що ж ви вмієте робити, який стек технологій знаєте.

Тут потрібно вказати професійні знання і навики, а також – кілька особистісних якостей, тобто Hard skills та Soft skills.

Hard skills – це прагматичні компетенції, стек технологій, які часто є вимогами для отримання певної посади.

Soft skills здебільшого стосуються міжособистісних взаємодій, емоційного інтелекту, організації та лідерства.

З іноземних мов вкажіть тільки ті, якими володієте на рівні вище Pre-Intermediate (російська й українська не рахуються). В IT основна — англійська, тому не соромтеся навіть початкового рівня.

Якщо складно підібрати навички, перевірте вимоги по вакансіях на job-сайтах. Так можна краще зрозуміти, чи володієте потрібними навиками і якостями.

 

Досвід роботи

Досягнення — результат вашої роботи, який можна виміряти. Дуже важливо якомога детальніше описати, що саме входило у ваші обов’язки і яких висот ви досягли. Не обов’язково використовувати складні конструкції. Опишіть своїми словами, що робили, чим займалися, що впровадили та здійснили на попередній роботі.

Назви посад і список компаній – це, по суті, і є саме те, що рекрутер шукає в резюме в першу чергу. Це як покупець ковзає очима по полиці в магазині в пошуку знайомих йому брендів. Саме за цими рядками рекрутер формує первісну вартість резюме в своїй голові і тільки потім починає шукати деталі.

Якщо компанія маловідома, але працює з відомими брендами, обов’язково це вказуємо. Назви відомих брендів біля невідомої компанії значно посилить сприйняття компанії.

Кожна позиція повинна бути викладена у наступному приблизному форматі:

  • Назва посади, назва компанії, місце роботи
  • Місяць і рік початку і кінця роботи
  • Три-шість пунктів коротко описують ваші результати та роль у компанії

Якщо у вашій кар’єрі були нерелевантні для поточної посади місця роботи – сміливо їх видаляйте. Наприклад, зараз ви маркетинг-директор, але раніше ви працювали продавцем-консультантом.

Нерелевантний, але важливий досвід можна описати у вигляді короткої історії. Наприклад: “До того, як стати розробником, працював логістом в одній із топових компаній. Завдяки цьому досвіду умію чітко систематизувати інформацію. Згодом професія перестала радувати, але залишилося бажання структуризовувати інформацію та створювати якісні застосунки”.

Таким чином ви майстерно красиво й цікаво описуєте невідповідний досвід, позбавляючись від сухого викладу фактів.

Кілька запитань, які слід задати собі, вирішуючи включити або видалити конкретний пункт резюме:

  • Чи збільшить це мої шанси на працевлаштування?
  • Чи створить це позитивне враження на роботодавця?
  • Чи це підходить для опису роботи?

Якщо ви можете назвати відсотки, цифри або конкретні проекти, які підтверджують вашу продуктивність на минулих робочих місцях – зробіть це. Ви допомогли заощадити гроші своєї компанії? Ви брали участь в ініціативі для всієї компанії? Ви керували командою дизайнерів? Можливо, ви підвищили оцінку відгуків користувачів про онлайн-сервіс. Рекрутери цінують конкретні дані.

Освіта

Спочатку напишіть про вищу освіту або середньо-спеціальну.

Не забувайте про додаткові курси, тренінги, семінари, які ви відвідали за фахом. Покажіть, що ви не стоїте на місці та постійно вдосконалюєтеся.

Ваш список освіти може містити такі речі, як онлайн-сертифікати, спеціалізовані семінари чи курси.

Якщо ви проходили додаткове навчання — вебінари, майстер-класи — і вони будуть корисні для бажаної посади, то сміливо пишіть.

 

Додаткова інформація.

Напишіть пару слів про себе. Залиште комунікабельність, відповідальність, акуратність та пунктуальність конкурентам. А для свого резюме використовуйте оригінальну характеристику, яка дійсно відповідає вашому внутрішньому світу.

Ви можете вказати досягнення поза роботою, описати уподобання та смаки або свої переконання.

Що ви захоплюєтеся мистецтвом чи музикою. Звучить вражаюче. Особливо, якщо ви самі граєте чи знаєтеся на тонкощах виконання.

Непогано було б написати, що ви любити читати (якщо любите), але не просто загалом та уточнити, якому жанру чи автору надаєте переваги, чи приймаєте участь у клубах тощо. Про що це розповість рекрутеру? Про ваш широкий кругозір, бажання навчатися, любов до гарної літератури.

Ви можете сказати, що хочете працювати в дружньому колективі, де усі поважають один одного. Це краще за “комунікабельність” та “товариськість”. Або можете написати, що завжди доводите справу до кінця, не спиняючись на піврезультаті. І це цікавіше ніж “працьовитий”.

Ми не кажемо, що комунікабельність чи стресостійкість — це погано. Але наразі ці слова використовують так часто і не завжди доречно, що краще їх уникати, якщо хочете, щоб ваше резюме відрізнялось від сотень інших.

Перефразуйте, уникайте шаблонних фраз, наприклад:

Орієнтація на результат – в своїй роботі завжди думаю про результат.

Клієнтоорієнтованість – клієнт для мене завжди на першому місці – ставлю інтереси клієнта вище своїх особистих.

Комунікабельність – легко домовляюся з будь-якими клієнтами / колегами – вільно підтримую розмову з клієнтами.

 

Додайте супровідний лист

Гарний супровідний лист в 20% випадків може додати цінності резюме, якщо написаний правильно. Але це не завжди обов’язково.

В даному листі коротко розкрийте вашу мотивацію — чому хочете працювати в конкретній компанії на зазначеній позиції? Чому саме вас потрібно запросити на співбесіду? Якщо рекрутеру сподобається лист, манера викладу думок –  можете сміливо чекати на тестове завдання та запрошення на співбесіду.

Ось проста структура супровідного листа:

  • Хто я
  • Що зробив (зробила) для своїх компаній в минулому
  • Що можу зробити для компанії, в яку бажаю влаштуватись на роботу
  • Чому я хочу у вас працювати
  • Пропозиція

І ще кілька нюансів по резюме.

Резюме має бути написано енергійно, щоб привернути увагу. Використовуйте дієслова дії та сильні описові терміни. Уникайте довгих, граматично складних речень. Це дозволяє виділити досягнення та факти.

Переконайтеся, що ваше резюме розповідає історію, показує вас як людину та акцентує на важливих професійних моментах. Також усвідомте, що потенційний роботодавець буде уявляти “як ця людина адаптується до компанії?”.